BNR gaat weer zelf reclamezendtijd verkopen
BNR Nieuwsradio en OMS hebben besloten de samenwerking per 1 mei 2016 te beëindigen. Vanaf dat moment is BNR geen onderdeel meer van het portfolio van OMS en neemt BNR de verkoop weer in eigen hand.
De afgelopen anderhalf jaar verkocht OMS de reclamezendtijd via mediabureaus voor BNR Nieuwsradio. De samenwerking heeft voor beide partijen niet het beoogde resultaat opgeleverd. De muziekradiostations die OMS vertegenwoordigt, bereiken de massa, BNR Nieuwsradio is een niche-speler met een hoog selectief. Dit vraagt om een andere marktbenadering.
Job van Wagensveld, commercieel directeur FD Mediagroep: “Steeds meer adverteerders zijn op zoek naar een crossmediale inzet van hun campagne. Juist dat kan FD Mediagroep als mediapartner met negen merken in print, op radio, online en met events bieden. Dit is voor ons doorslaggevend geweest in de beslissing om ook dit deel van de verkoop te herpakken. Ik wil OMS bedanken voor hun inzet en de prettige samenwerking.”
Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: “De radiozenders van OMS hebben elk hun eigen bereik, doelgroep en signatuur. In de praktijk blijkt dat een specifieke zender als BNR Nieuwsradio minder goed past in het aanbod van de zenders van OMS. OMS is een sales huis voor reguliere commercial zendtijd en een crossmediale aanpak vraagt een andere benadering. In goed overleg is daarom besloten om ieder een eigen weg in te slaan. Ik bedank BNR voor de samenwerking en wens hen veel succes in de toekomst.”