BNR-spot van zender gehaald door Radio 1
Radio 1 heeft maandag een radiospot van BNR Nieuwsradio van de zender gehaald. Radio 1 weigert Ster-zendtijd aan de concurrent. “Vandaar dat we hebben gewerkt met een trojan commercial”, aldus Sjors Fröhlich, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio.
“Onder de naam Bay & Air hebben we Ster-zendtijd ingekocht. Daardoor konden we als eerste commerciële radiozender ooit adverteren op de publieke omroep.”
Fröhlich hekelt het beleid van Ster om geen spots van concurrenten toe te staan. “Ik vind dat kleinzerig. Wij zenden ook gewoon spotjes uit voor de VARA-gids, totaal geen probleem. We willen mensen graag laten weten dat er een keuze is als het om nieuwsradio gaat.”
De actie op Radio 1 is onderdeel van de nieuwe BNR campagne 15 jaar Verstand van Zaken. Om het 15-jarig bestaan van BNR Nieuwsradio te vieren kijkt BNR terug op de afgelopen jaren. De zender laat in de campagne quotes terugkomen die op de radio zijn geweest met een voorspellende gave. In het verleden gezegd, maar relevant in het heden en een leidraad voor de toekomst.
De trojan radiospot is terug te luisteren op bnr.nl/bayandair
Bron: BNR/Broadcast Magazine