Hilversum pitcht voor Serious Request 2017
De gemeente Hilversum heeft vandaag de aanbiedingsbrief voor Serious Request 2017 verstuurd naar 3FM. Daarmee dingt de mediastad officieel mee naar de komst van het Glazen Huis, of zoals wethouder Wimar Jaeger van media het veelbetekenend noemt: het Glazen Thuis.
De aanbiedingsbrief waarmee Hilversum pitcht voor 3FM Serious Request draagt de titel Back tot the roots. Hilversum ziet de goede doelen actie van 3FM als een uitgelezen kans om 100 Jaar Mediastad 2018 met een groot mediaspektakel in te luiden. De mogelijkheid om te pitchen voor 3FM Serious Request liet even op zich wachten vanwege de komst van Basyl de Groot als nieuwe zendermanager van 3FM.
Telkens weer slaagt 3FM Serious Request erin om miljoenen op te halen voor het goede doel. Voor Hilversum is 2018 een bijzonder jaar, omdat het dan precies 100 jaar geleden is dat de Nederlandse Seintoestellen Fabriek (NSF) werd opgericht. Deze was gevestigd op het Marktplein in het centrum.
Precies vanaf de plek waar de eerste radio uitzendingen zijn gemaakt en waar het allemaal begon, wil Hilversum met Serious Request het 100-jarig jubileum feestelijk inluiden samen met de DJ’s van het radiostation. “Het bijzondere van 3FM Serious Request is, dat de inzameling voor het goede doel de kans biedt om de saamhorigheid tussen inwoners te vergroten”, benadrukt Jaeger, die ook nieuwe initiatieven ziet ontstaan door contacten tussen inwoners, bedrijven en verenigingen.
De raad heeft onder bepaalde voorwaarden ingestemd met de ‘pitch’ voor het naar Hilversum halen van het Glazen Huis. Aan die van te voren vastgestelde condities is nu voldaan. Nu is het is afwachten voor welke stad de radiozender kiest. Steden die hebben aangegeven ook te willen gaan pitchen zijn Arnhem, Apeldoorn, Purmerend en mogelijk Middelburg en Lelystad. Dit jaar staat het Glazen Huis in Breda.
Bron: Gemeente Hilversum/Broadcast Magazine