JOE bereikt record marktaandeel
Radiozender JOE heeft afgelopen week een nieuw hoogtepunt bereikt met een record marktaandeel van 8,5%. Dit blijkt uit de de luistercijfers van week 9 van het NMO. Daarnaast behaalt JOE ook een record in haar weekbereik met ruim 2,6 miljoen unieke luisteraars.
In een periode van slechts anderhalf jaar heeft JOE een breed en loyaal publiek opgebouwd. Het record van afgelopen week wordt voornamelijk gedreven door de succesvolle JOE Singalong Top 500. JOE introduceerde afgelopen week hetconcept, met de beste meezingers uit de jaren 70, 80 en 90 en heeft daarmee veel nieuwe luisteraars aangetrokken. De week werd afgesloten met een live optreden van Paul de Leeuw, die de eerste plek veroverde met zijn nummer Vlieg Met Me Mee.
Jorn Agterberg, Head of Programmering & Content JOE, is trots op het resultaat van JOE: “Het is fantastisch om te zien hoeveel mensen in korte tijd JOE met de tijdloze en herkenbare 70s, 80s en 90s hits weten te vinden. De Singalong is niet alleen iedere ochtend om 09.30 uur in de Coen & Sander Show een populair moment, het meezingen werkt enorm aanstekelijk en wordt dus ook goed gewaardeerd als nieuwe toplijst.”
De Coen & Sander Show
Een van de meest opvallende successen van JOE is de Coen & Sander Show. Sinds hun komst naar JOE hebben zij hun nieuwe ochtendshow in sneltreinvaart populair gemaakt. Afgelopen week haalde ook de ochtendshow een record met een marktaandeel van 8,9%. De show, die elke werkdag tussen 06.00 en 10.00 uur te horen is, heeft zich inmiddels gepositioneerd als de 4e populairste ochtendshow van Nederland.
Het is de eerste keer in hun radiocarrière dat Coen Swijnenberg en Sander Lantinga samen een ochtendshow presenteren. Tijdens de ochtendshow delen Coen en Sander unieke verhalen, bespreken de opvallendste items uit het nieuws en draaien ze de beste muziek uit de 70s, 80s en 90s. Daarbij worden ze ondersteund door Merel Westrik, die de luisteraars op de hoogte houdt van het laatste nieuws.
Bron: DPG Media/BM