JOE viert eerste verjaardag met record marktaandeel
Het is dubbel feest voor JOE. Niet alleen viert JOE deze maand het eenjarig bestaan, uit de zojuist gepubliceerde luistercijfers voor de maand augustus door het Nationaal Media Onderzoek (NMO) blijkt dat JOE een recordscore laat zien met een marktaandeel van 6,8% in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar.
Terwijl JOE is uitgegroeid tot zesde zender van Nederland, blijft Qmusic marktleider met een marktaandeel van 20,8%. JOE is met een marktaandeel van 6,8% de zesde zender van Nederland. Over de hele maand augustus werden ruim 4,6 miljoen luisteraars bereikt in de doelgroep 13+, dit is het hoogste bereik ooit voor JOE.
Op 1 september 2023 is JOE van start gegaan met het nummer Something Happened on the Way to Heaven van Phil Collins. Sindsdien biedt JOE met de slogan ‘good times, great music’ een mix van tijdloze en herkenbare muziek uit de 70s, 80s en 90s.
Roland Snoeijer, Programmadirecteur Radio: “We zijn met ambitie en een plan begonnen, maar hadden een jaar geleden niet durven dromen dat JOE nu al zo’n vaste plek heeft gekregen bij een grote groep luisteraars. Het succes laat zien dat er grote behoefte is aan een zender met tijdloze hits uit de 70s, 80s en 90s, in combinatie met verrassende programma’s. Onze groei naar een marktaandeel van 6,8% in slechts één jaar tijd is een fantastische prestatie van het hele team. We kijken er naar uit om nog meer luisteraars kennis te laten maken met JOE.”
Bron: DPG Media/BM