Loden Radioleeuw voor Incentro
Welk bedrijf heeft het meest irritante radiospotje van het jaar? Voor de eerste Loden Radioleeuw waren Kruidvat, Incentro, Pearle, Fiat en Vodafone genomineerd. Kijkers van het AVROTROS-programma Radar hebben de afgelopen weken kunnen stemmen.
IT-bedrijf Incentro is de ‘winnaar’ van de eerste Loden Radioleeuw. In het spotje worden ouders opgeroepen om hun kind Incentro te noemen. Daarmee wilde het bedrijf zo veel mogelijk aandacht trekken.
Incentro kreeg 31,7 procent van de stemmen. Op de tweede plek kwam opticien Pearle met 20,4 procent, gevolgd door drogisterijketen Kruidvat met 18,7 procent van de stemmen. De radiocommercial van Incentro werd begin december van de zenders gehaald, na veel negatieve reacties.
Vorige maand ging de Loden Leeuw voor de meest irritante tv-reclame naar het spotje De ouderen van tegenwoordig van telecomprovider Tele2. Jan Smit won de tv-prijs voor meest irritante BN’er in het spotje voor Pearle.
Bron: NOS/Broadcast Magazine