Meer winst voor Sky Radio Group
Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de advertentie-inkomsten in het afgelopen halfjaar opnieuw sterk zien dalen en ziet daarom af van zijn eerdere winstvoorspelling voor heel 2012. In de eerste 6 maanden van dit jaar werd een bedrijfsresultaat behaald van 16,5 miljoen euro. Dat is een daling van 15,2 miljoen euro in vergelijking met een jaar eerder. De advertentieopbrengsten gingen gingen met 10 procent omlaag, de internetopbrengsten daalden licht.
Het moederbedrijf van De Telegraaf, Sky Radio Group (Radio Veronica, Classic FM en Sky Radio) en sociale netwerksite Hyves boekte in de eerste helft van het jaar een nettowinst van 8,7 miljoen euro, tegen 13,2 miljoen euro een jaar eerder. Bij Sky Radio gingen de advertentieopbrengsten juist omhoog in het eerste halfjaar, dankzij betere luistercijfers. Hyves leed verlies, maar dankzij verschillende ingrepen verwacht TMG dat in de tweede jaarhelft het resultaat zal verbeteren.
Bron: De Telegraaf/Broadcast Magazine