Omzet radioreclame licht toegenomen
Na een aantal kwartalen van daling is de radio-omzet in het eerste kwartaal van 2010 weer licht gestegen met één procent tot een bedrag van € 47.952.000. Dit meldt RAB (Radio Advies Bureau), de hoofdopdrachtgever van het Continu LuisterOnderzoek.
Positief is ook dat de stijgende non-spot omzet in 2009 (+ 7,6 procent) zich blijft voortzetten in het eerste kwartaal. De stijging van de luistertijd blijft structureel stijgen en in de afgelopen maanden is de luistertijd gestegen tot een recordhoogte van 3 uur en 25 minuten per dag.
RAB-directeur George Bohlander: “We zijn aangenaam verrast over de positieve omzetontwikkeling in het eerste kwartaal. In 2009 zagen we al een flinke toename in het aantal radioadverteerders (+ 5,5 procent). We verwachten veel van de stijging in non-spot, omdat adverteerders steeds vaker de directe dialoog met de consument in een scherp Umfeld zoeken. Dankzij de steeds toenemende digitale radioplatformen blijft de luistertijd zich structureel positief ontwikkelen en dat biedt radio een gezond fundament.”
Bron: RAB