110 miljoen euro aan radioreclame in eerste helft 2010
Na een lichte stijging van de radio-omzet in het eerste kwartaal van 2010 heeft radio een uitstekend tweede kwartaal gerealiseerd. De radio-omzet is in het tweede kwartaal 5,6 procent gestegen, waardoor de totale omzet in het eerste half jaar uitgekomen is op bijna 110 miljoen euro (€ 109.932.000).
Een record aantal adverteerders van 1.275 heeft in de eerste zes maanden van dit jaar voor radio gekozen. Nog nooit eerder was dit zo hoog. In vergelijking met de eerste helft van 2009 is dit een stijging van tien procent. In 2008 was er in de eerste zes maanden een omzet van 125 miljoen euro.
RAB-directeur George Bohlander: “Het is fantastisch dat zoveel adverteerders voor radio kiezen. In vergelijking met geheel 2009 zijn er alleen al dit jaar 348 nieuwe adverteerders op de radio bijgekomen. De grootse nieuwkomer is Hero met producten als Fruitontbijt en Fruit2day. In vijf jaar tijd is het aantal adverteerders met maar liefs twintig procent gegroeid, waarmee bewezen is dat radio steeds vaker een belangrijk onderdeel vormt van de totale media-mix van veel adverteerders.”
Bron: Radiofreak