NPO Radio 1 profiteert van Sportzomer
NPO Radio 1 heeft een succesvolle Sportzomer achter de rug. De publieke radiozender zag z’n marktaandeel in de periode juli-augustus met 0,7 procentpunt toenemen naar 8,1 procent. Dat is het hoogste aandeel in 4jaar tijd. NPO Radio 4 en NPO Radio 5 stijgen licht, terwijl NPO Radio 2 en NPO 3FM iets dalen ten opzichte van de voorgaande periode.
Dat blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Meer dan 2,4 miljoen luisteraars stemden deze zomer af op NPO Radio 1. Met de Sportzomer is ook publiek bereikt dat eerder niet naar de sport- en nieuwszender luisterde. Dat wijst aanvullend onderzoek van bureau RadioCall uit. Vooral voor de Tour de France en de Olympische Spelen ging de radio massaal aan. De NPO Radio 1-luisteraars waren bovendien zeer tevreden over de verslaggeving van deze sportevenementen en beoordeelden deze met een 7,7.
Laurens Borst, zendermanager van NPO Radio 1: “We hebben veel luisteraars een mooie zomer kunnen bezorgen. Ik ben dan ook trots op alle medewerkers van NPO Radio 1 die omroepoverstijgend een prachtige programmering hebben neergezet waarin zowel ruimte was voor de Nederlandse sportbeleving als voor het nieuws.”
Bron: NPO/Broadcast Magazine