NPO wil 10,3 procent marktaandeel voor Radio 2
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) wil in 2012 10,3 procent marktaandeel voor Radio 2. Dat is te lezen in de meerjarenbegroting die de NPO heeft gepresenteerd. In de periode juli/augustus 2011 had Radio 2 een aandeel van 8,8 procent. Doorgaans is het aandeel in december wel aanzienlijk hoger door de uitzendingen van de Top 2000.
De doelstelling voor 3FM ligt lager dan het gemiddelde in 2011. Voor 3FM wil de NPO 8,7 procent marktaandeel. Radio 1 heeft 8,0 procent als doelstelling en Radio 4 2,2 procent.
De doelstelling voor Radio 5 is opgesplitst in de dag- en avondprogrammering. Radio 5 Nostalgia moet 4,0 procent halen. De avondprogrammering 1,6 procent. In het weekend is er een doelstelling van 2,0 procent. Radio 6 heeft 0,4 procent marktaandeel als doel.
“De publieke omroep is van en voor iedereen, en wil de gehele bevolking bedienen met zijn aanbod. Daarom is het essentieel een breed bereik te realiseren met de video- en audiokanalen”, aldus de NPO.
Bron: Radiofreak/Broadcast Magazine