OMS lanceert sales house voor online radio
Spotorganisatie OMS lanceert OMX als vertegenwoordiger van de ruim 35 digitale audioplatformen van 538, Radio Veronica, 100% NL, Sublime FM, SLAM!, Sky Radio en Radio 10.
OMX introduceert vanaf nu één-op-één bereik via digitale audio. Het doel van OMX is om de impact van audio te combineren met de diverse mogelijkheden die digitaal adverteren te bieden heeft.
OMX biedt haar adverteerders de mogelijkheid van unicasting aan. Hiermee vergroot zij haar targeting mogelijkheden, die uniek zijn in de Nederlandse digitale audio markt. Zo kan onder andere op basis van regio, tijdvak en device een digitale audio campagne worden ingezet om de gewenste doelgroep op ieder moment te bereiken.
Joris van der Pol, algemeen directeur OMS: “Met de focus op innovatie en techniek laat OMX zien dat de audiomarkt volop in beweging is. OMX wil naast marktleider in FM ook een leidende rol op het gebied van digitale audio innemen.”
Uit onderzoek is gebleken dat digitale audio 33 procent bereik toevoegt aan FM. Daarnaast stijgt ook de aankoopintentie met gemiddeld 116 procent wanneer luisteraars worden bereikt via zowel digitale audio als FM.
De aandeelhouders van OMX zijn Talpa Radio en RadioCorp.
Bron: OMS/BM