Prijs voor reclamecampagne BNR Nieuwsradio
BNR Nieuwsradio en reclamebureau The Oddshop zijn onderscheiden met de ADCN-lamp. Met de radiospot Bay & Air, in augustus vorig jaar op Radio 1 uitgezonden, hebben beide partijen deze prestigieuze reclameprijs in de wacht gesleept.
Onder de naam Bay & Air had BNR STER-zendtijd ingekocht, waardoor ze als eerste commerciële radiozender kon adverteren op de publieke omroep. De ‘trojan commercial’ werd door Radio 1 van de zender verbannen omdat de publieke omroep STER-zendtijd weigert aan de ‘concurrent’.
De spot is bedacht door reclamebureau The Oddshop in samenwerking met BNR. Samen wonnen zij de ADCN-lamp in de categorie Actiemarketing. Hoofdredacteur Sjors Fröhlich van BNR Nieuwsradio is erg blij met de prijs: “Ik ben supertrots op deze prachtige onderscheiding!”
De trojan radiospot is terug te beluisteren op bnr.nl/bayandair.
Bron: BNR/ Broadcast Magazine