Programmering Veronica slaat aan
De nieuwe programmering van Radio Veronica lijkt aan te slaan. Het marktaandeel (10+) steeg naar 4,2 procent, een stijging van acht procent ten opzichte van de vorige meetperiode. Ook in de doelgroep 25-54 jaar steeg het marktaandeel van Veronica van 4,9 naar 5,3. Dit blijkt uit de luistercijfers over de periode januari – februari van NLO/GfK.
Radio Veronica lanceerde begin februari een nieuwe programmering. De zender heeft een nieuwe ochtendshow, biedt een grotere muziekvariatie en haalde een legendarisch item als De Stemband terug.
Station director Erik de Zwart: “We zijn blij dat de eerste resultaten van de nieuwe programmering nu al zichtbaar lijken te zijn. Natuurlijk merken we aan de reacties van de luisteraars dat er een positieve vibe rond het station is. We zagen bijvoorbeeld tijdens het finalespel van De Stemband in februari, waar in een uur meer dan 51.000 telefoontjes binnenkwamen, ook al dat we op de goede weg zijn. Het is geweldig dat dit zich nu al in de cijfers doorvertaalt. Het mag duidelijk zijn dat ons voornemen is om deze stijgende lijn voort te zetten.”
Bron: Radio Veronica/Broadcast Magazine