Q-music start automated trading reclamezendtijd
Recent is The Media Exchange van start gegaan. Dat is een onafhankelijk automated trading platform waarop mediabureaus reclamezendtijd van digitale radiostations kunnen inkopen. Q-music is één van de deelnemende radiostations.
The Media Exchange biedt een technologisch platform waardoor digitale radio ‘real time’ en in absolute aantallen kan worden gemeten.
Rob Beijersbergen, Verkoopdirecteur Q-music: “Bij Q-music zijn we continue actief om voor adverteerders en mediabureaus impactvolle campagnes op radio te realiseren. Met onze recent gelanceerde online zenders Q-music non-stop en Het Foute Uur Non-stop kunnen adverteerders via automated trading hun doelgroepen op een efficiënte wijze bereiken. Het bereik van deze zenders is groot. Q-music non-stop is de 10e grootste zender op Nederland.fm. The Media Exchange biedt ons met hun platform de mogelijkheid in te spelen op de vraag van onze klanten en voor ons dus een logische stap.”
Het automatisch verhandelen van advertentieruimte is een snel groeiend specialisme binnen de online advertentiemarkt. Automated trading is een geautomatiseerd proces waarbij publishers hun voorraad aanbieden en adverteerders hun voorraad kopen via geautomatiseerde, geïntegreerde systemen. Het is een andere manier van het verkopen en inkopen van advertentieruimte. In tegenstelling tot de meer handmatige verkoop via het sales team, gaat het via automated trading zoveel mogelijk geautomatiseerd.
Bron: Nederlands Media Nieuws