Q-music wint Branded Content Award 2011
Q-hotel, een samenwerking tussen Q-music en NH Hoteles, heeft donderdag de Branded Content Award 2011 gewonnen, de prijs voor het medium met het beste gesponsorde item. De dj’s van het radiostation namen in mei 2011 een week lang het hotel-management van het Krasnapolsky Hotel Amsterdam over. Naast radio maken verzorgenden ze het in- en uitchecken van gasten, serveerden ontbijt en maakten bedden op. Luisteraars maakten kans op een overnachting in het hotel en dit verblijf kon verlengd worden, door een spel te winnen waarin de bezoeker het opnam tegen een luisteraar. Ook diverse Nederlandse artiesten waren te gast in het hotel en de uitzendingen.
Het hotel kreeg een betere naamsbekendheid. “Wederom is aangetoond dat de kracht van het idee en de activatie eromheen bepalend zijn voor de effectiviteit van een campagne, bijna ongeacht de omvang van het budget”, aldus de organisatie van de Award. Het publiek, bestaande uit adverteerders en branded content specialisten, dat aanwezig was bij het Branded Content Event in Amsterdam kon stemmen op een concept. Andere genomineerden waren Pickwick & Hyves, Nederland Schoon & SBS6 en Alabastine & Sp!ts.
Bron: Branded Content Event