Qmusic scoort hoogste marktaandeel ooit
Qmusic scoort in de doelgroep 10+ een marktaandeel van 10,1 procent; het hoogste marktaandeel ooit voor de zender. Dat blijkt uit de luistercijfers over de periode augustus en september. Daarmee is het de tweede radiozender in de deze doelgroep. Radio 2 wint deze periode 0.6%. Radio 538 stijgt 0.5% en blijft voor de achtste periode op rij marktleider.
3FM leverde de afgelopen maanden marktaandeel in en heeft daarmee in één jaar tijd 1.9% marktaandeel verloren. De zender zakt daarmee van de derde naar de zesde plaats. Radio 10 is vergeleken met vorig jaar 1.2% gestegen en blijft nu stabiel. Op de derde plaats staat ORN Radio. In de doelgroep 20-49 jaar was Qmusic al een aantal maanden tweede zender.
De stijgers waren deze periode: Qmusic, Radio 538, BNR Nieuwsradio, NPO Radio 2, Radio Veronica en Sublime FM. Dalers: NPO 3FM, NPO Radio 1, NPO Radio 6, ORN Radio, E Power Radio, SLAM! en Sky Radio. En gelijk bleven:100% NL, Classic FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5 en Radio 10.
Bron: Nationaal Luisteronderzoek/Broadcast Magazine