Radio 538 blijft marktleider
De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juni- juli 2015 zijn bekendgemaakt. Radio 538 voert de lijst aan met een marktaandeel van 12,2 procent. In de vorige periode was dat nog 12,1 procent. Q-music is nummer twee met een aandeel van 9,6 procent, een stijging van 0,2 procent.
NPO 3FM zakt naar 9,0 procent en moet Sky Radio met 9,3 procent voor zich dulden. NPO Radio 2 stijgt naar 8,0 procent en NPO Radio 1 naar 7,5 procent, mede dankzij Radio Tour de France.
Het marktaandeel van 12,2 procent is voor Radio 538 het hoogste marktaandeel van de afgelopen 10 jaar in deze periode. Dave Minneboo, programmadirecteur Radio 538: “Radio 538 scoort boven de resultaten van de afgelopen jaren en we zien het komend half jaar met vertrouwen tegemoet. De basis van het succes is een sterke programmering, een sterk merk en het geweldige team dj’s waar we vanaf 17 augustus ook nog De Coen en Sander Show aan hebben toegevoegd.”
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.054 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd bedraagt in deze periode 2 uur en 44 minuten per dag. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).
Bron: Broadcast Magazine