Radio 538 is marktleider in doelgroep 20-49 jaar
In de commercieel belangrijke doelgroep 20-49 jaar is Radio 538 met 19,2% aandeel marktleider geworden in week 45. Qmusic is daarmee gepasseerd. Radio 538 laat al sinds de zomer van 2023 een consistente stijging zien in het marktaandeel, waarmee de afgelopen maanden het gat richting de #1 positie kleiner werd.
Dave Minneboo, Creative Director Radio: “Ik ben enorm trots op ons toegewijde team dat dit resultaat met elkaar heeft bereikt. Hun passie en inzet maken dagelijks het verschil en dat wordt beloond met het marktleiderschap. Met de geweldige programmering die we hebben, met de nummer 1 ochtendshow van Tim, Rick, Niels en Florentien, de middagshow met Frank en Airen en talenten als Bas en Dylan en uiteraard de rest van het fantastische dj team, zie ik de toekomst voor Radio 538 heel rooskleurig tegemoet.”
Radio 538 zond de afgelopen twee weken de 538 Top 1000 uit, wat het marktaandeel een extra boost heeft gegeven. Het marktaandeel van 538 steeg in week 45 met 1,2%-punt naar 19,2% (ma-zo 6.00 -24.00 uur, 20-49 jaar), terwijl Qmusic blijft steken op 18,7%.
Bron: Talpa Network/BM