Radio 538 smurft commercials om
538 Concepts heeft voor Sony Pictures een opvallende reclamecampagne ontwikkeld voor de bioscooprelease van de nieuwe 3D film De Smurfen. Op 1, 2 en 3 augustus zijn de commercials van 538 op diverse tijdstippen omgesmurft naar ‘Smurfercials’. Dat is een voor de luisteraar herkenbare reclame, alleen dan gericht op de doelgroep Smurfen. “MediaMarkt wordt MediaSmurf, Vliegwinkel.nl wordt Vliegsmurf.nl en Studentenwerk.nl wordt Smurfenwerk.nl.”
De internetadressen uit de Smurfercials komen allemaal uit bij de officiële site van De Smurfen. “Aan het einde van het commercialblok is het voor de luisteraar duidelijk dat de Smurfen nu echt overal zijn, maar vooral in de bioscoop!”, aldus 538.
In de nieuwe film, die zondag in première ging in New York, zijn de Smurfen uit hun vertrouwde dorp verjaagd en in de echte wereld terecht gekomen. Op 3 augustus gaat de film in première in Nederland.
Bron: Mediacourant/Radio 538/Radiofreak