Radio Veronica heeft nieuwe audiobranding
Radio Veronica heeft sinds deze week niet alleen een nieuwe programmering, maar ook een vernieuwd jinglepakket. Dat is gemaakt door PURE Jingles.
Het nieuwe sounddesign is mede geïnspireerd op de Veronica-playlist en bevat subtiele verwijzingen naar hits van kernartiesten. De audiobranding sluit tevens aan bij de nieuwe positionering, die luisteraars een welkom en verbonden gevoel wil geven.
Robbert-Jan van de Velde, station director van Radio Veronica, licht toe: “We zijn ontzettend blij met de nieuwe audiovormgeving. Met de komst van Gerard Ekdom, naast Wout & Frank en Rob Stenders, willen we het clubhuisgevoel verder versterken en het merk laden met onze slogan ‘Join the Club’. De nieuwe jingles spelen daarin een belangrijke rol als branding- en marketinginstrument.”
Branding consultant Thomas Giger van PURE Jingles deelt zijn enthousiasme: “Welke luisteraar binnen de doelgroep is er niet opgegroeid met Radio Veronica? Als tiener zette ik mijn wekker op 6 uur – en racete ik van school naar huis – om de Volle Vrijdag op Radio 3 te volgen. Ook bij andere teamleden van PURE heeft Veronica het radiovirus aangewakkerd. Te mogen bijdragen aan de evolutie van dit merk is een jongensdroom die is uitgekomen.”
Bron: PURE Jingles/BM