Sky bereidt MyRadio voor
Er waait een nieuwe wind bij Sky Radio Group en de eerste gevolgen daarvan zullen snel hoorbaar zijn. CEO Philip Alberdingk Thijm liet onlangs tijdens de Broadcast Business Club weten hard te werken aan de strategie om meer synergie te kweken tussen radio, print en online. Bovendien zijn de merken Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM toe aan een ‘herijking’.
“Ik wil onze merken een volgende fase van groei inloodsen. In deze markt is constant veranderen noodzaak,” aldus Alberdingk Thijm, die wel aangaf “heilig te blijven geloven in traditionele radio.” Niels Hoogland, afkomstig van Radio 538, is bij Sky benoemd tot Manager MyRadio en liet op de Broadcast Business Club een indrukwekkende demo zien van het nieuwe online radioplatform.
MyRadio biedt gepersonaliseerde radio, waarbij gebruikers simpel kunnen kiezen voor één van de bestaande muziekstijlen – er zijn meer dan twintig basisstations – of een stijl kunnen bewerken tot een eigen radiozender. Daarbij zijn naar wens ook entertainment, nieuws en bijvoorbeeld verkeersinformatie toe te voegen. “Nee, we zijn niet te laat,” ontkende Hoogland desgevraagd. “MyRadio is ook iets heel anders dan Spotify of Last.fm.” De nieuwe dienst bevindt zich momenteel nog in de testfase, maar zal 23 mei aan de pers worden gepresenteerd, laat Hoogland weten.
Bron: Broadcast Magazine
Ga naar de video door op deze afbeelding te klikken