Succesvol jaar voor Radio 10
Radio 10 heeft het jaar succesvol afgesloten. Het radiostation behaalde in 2020 gemiddeld een marktaandeel van 10,5 procent, waarmee het opnieuw een mooie groei laat zien ten opzichte van het jaar daarvoor.
De zender met de grootste hits aller tijden is met deze cijfers de tweede populairste radiozender van Nederland. In de belangrijke kerndoelgroep 30-59 jaar groeit Radio 10 door van 12,5 procent naar 13,3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Ook binnen deze doelgroep is het station de nummer twee van Nederland. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.
Sinds Radio 10 in 2013 terugkeerde op de FM steeg het marktaandeel ieder jaar opnieuw. In de doelgroep 10+ steeg het marktaandeel sinds 2013 met 350 procent. In de kerndoelgroep 30-59 jaar verviervoudigde het marktaandeel zelfs.
Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “Het is mooi om te zien dat Radio 10 al zeven jaar op rij groeit, een mooi compliment van luisteraars. Afgelopen jaar wisten we gemiddeld 2,2 miljoen Nederlanders te bereiken. Radio 10 heeft in de afgelopen jaren een eigen plek gecreëerd op de radio. Luisteraars waarderen het muziekformat met de grootste hits aller tijden, de ochtendshow met Gerard Ekdom, de middagshow met Rob van Someren en acties als de 80’s Top 810 en de Top 4000. We kijken nu al uit naar de 80’s actie in maart.”
Bron: Talpa Network/BM