Tarieven radioreclamezendtijd collectief gepubliceerd
De radiozenders en haar verkoophuizen publiceren vanaf nu op éénzelfde moment de tarieven voor reclamezendtijd. Hiermee wordt beantwoord aan de wens van media-inkopers om direct en gelijktijdig de radiotarieven in kaart te hebben.
De releasedata voor de radiotarieven zijn:
tweede kwartaal 2017: dinsdag 28 februari
derde kwartaal 2017: dinsdag 30 mei
vierde kwartaal 2017: dinsdag 4 september
Naast deze centrale publicatie van tarieven onderzoeken de eigenaren van radiozendtijd ook hoe de aanvraagmodule voor radioreclame efficiënter kan worden ingericht voor mediabureaus, zo meldt het RAB.
Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en het inspireren over radioreclame voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om meer te bereiken bij de luisteraars van haar radiomerken.
Bron: RAB/BM