Wijzigingen bij The Media Exchange
The Media Exchange brengt per 1 mei aanstaande de front office sales activiteiten onder bij One Media Sales. Zowel Sky Radio Group als Q-music blijven ook hun eigen digitale stations meenemen in hun verkoopproposities.
Hierdoor zullen de voordelen en innovaties op het gebied van digitale radio breder in de markt onder de aandacht worden gebracht. The Media Exchange gaat zich door deze stap toeleggen op technische innovatie, hetgeen de core business is.
Joris van der Pol, algemeen directeur One Media Sales: “We zijn trots op deze samenwerking, omdat One Media Sales de ambitie heeft een grote rol te spelen in het audiolandschap. Door het toevoegen van digitale radio aan het One Media Sales portfolio bieden we adverteerders en bureaus nog meer manieren om doelgroepen te bereiken, met daarbij het inkoopvoordeel en gemak dat ze kennen van One Media Sales. Daarnaast is de zijn de innovatieplannen van The Media Exchange indrukwekkend. Voor ons een uitgelezen kans om de analoge radiowereld naadloos te verbinden aan de digitale audiowereld.”
Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange: “De ontwikkelingen van ‘programmatic’ inkoop voor radio volgen zich in hoog tempo op en we vinden het belangrijk dat de markt hier ook versneld kennis van neemt. Door deze stap kunnen wij ons toeleggen op business development.”
One Media Sales is de grootste salesorganisatie voor radio in Nederland. Via zeven radiozenders (Radio 538, 100% NL, Sublime FM, BNR Nieuwsradio, Radio 10 en Efteling Kids Radio) kunnen wekelijks ruim 6 miljoen luisteraars worden bereikt.
Bron: One Media Sales