BrandDeli groeit 7 procent in primetime
De tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli zijn het nieuwe jaar goed begonnen met 7 procent groei in marktaandeel in het primetime tijdvak.
Het marktaandeel in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar kwam daarmee in januari uit op 11,0 procent. De stijging in het avondtijdvak kwam voor rekening van de zenders Comedy Central (+16 procent), Discovery (+8 procent), Eurosport (+50 procent), FOX (+60 procent), FOX Sports (+11 procent), ID (+20 procent) en Spike (+50 procent).
Eurosport trok veel kijkers met het Australian Open tennistoernooi. De finale, waarin Roger Federer won van Marin Cilic, trok 313.000 kijkers (6+). De huldiging had bijna 400.000 kijkers.
Op FOX Sports ging het Eredivisieseizoen weer van start na de winterstop. De klassieker Ajax-Feyenoord trok op zondag 21 januari 741.000 kijkers op FOX Sports 1. Naast veelbekeken sportevenementen waren er ook hoge kijkersaantallen voor Louisa en Rosanna, de babyspecial op TLC, de series Friends en Family Guy op Comedy Central en de Britse detectiveserie Midsomer Murders op BBC First.
Bron: BrandDeli/BM