CANAL+ brengt nieuwe campagne met voetbalicoon Wim Kieft
CANAL+ lanceert vandaag een nieuwe campagne die de liefde van voetbalfans voor de Eredivisie belicht. Met de waarschuwing ‘Live voetbal kan verslavend zijn’, speelt de campagne in op de onweerstaanbare drang van fans om geen enkele wedstrijd te missen.
In de campagne is een hoofdrol weggelegd voor oud-international Wim Kieft. Klanten van CANAL+ TV, Sport, Films en Series hebben toegang tot alle wedstrijden van de Eredivisie.
De campagne, getiteld Voetbalverslaving, toont een praatgroep van lotgenoten die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisie-wedstrijden te kijken. De liefde voor het voetbal gaat zo ver dat er zelfs een hond is aangeschaft om ongestoord de wedstrijd te kunnen kijken. En de heg wordt ook tegenwoordig netjes door Wim geknipt om rustig op zijn mobiel de wedstrijd te kunnen kijken.
Wim Kieft: “Zo’n praatgroep als deze komt mij natuurlijk niet onbekend voor, maar iedereen die me kent weet dat ik behoorlijk wat zelfspot heb, zeker als het om voetbal gaat. Dus om aan zo’n grappig script mee te mogen werken is alleen maar een cadeautje.”
De online campagne, gemaakt door full-service bureau Higuita, bestaat uit verschillende video’s en is vanaf vandaag te zien. De Klassieker wordt op zondag 1 september om 14.30 uur gespeeld in de Johan Cruijff Arena en is daarnaast te zien op ESPN2. Naast sport met onder andere Eredivisie voetbal, Premier Padel en Top14 Rugby biedt CANAL+ meer dan 75 live tv-zenders en honderden films en series on demand. Het aanbod is beschikbaar op alle devices.
Bron: CANAL+ Group/BM