Concept Street maakt serie Ouders op de werkvloer
Het nieuwe programma Ouders op de werkvloer van Concept Street geeft veel vaders en moeders antwoord op de vraag: welk werk doen hun (volwassen) kinderen eigenlijk?
“Vroeger was het makkelijk. Kinderen gingen de bouw in, de zorg of werden opgeleid tot leraar, maar de beroepen waren in ieder geval een stuk duidelijker. Tegenwoordig zijn er zoveel studies waarbij zoveel verschillende soorten banen aansluiten dat ouders het niet meer weten. Wat is bijvoorbeeld een Customer Succes Specialist of een Ideation Director?”, zegt Peter Lubbers van Concept Street, de producent die het format heeft ontwikkeld.
In het programma worden de werknemers vijf dagen lang (deels) vervangen door hun ouders. “Zo ontstaat er meer begrip voor elkaar”, aldus Lubbers die inmiddels serieuze gesprekken voert met Nederlandse zenders. Ook het buitenland heeft belangstelling. “Een Duitse partij heeft een optie genomen op het format en een Engelse zender is serieus geïnteresseerd.”
Voordat hij Concept Street oprichtte in samenwerking met Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), werkte Lubbers voor verschillende productiehuizen. Daartoe behoren Endemol, Medical Multi Media en Zodiak Nederland, waar hij CEO was. Daarnaast heeft hij veel ervaring opgedaan aan de andere kant van de tafel, toen hij werkte als Programmadirecteur bij SBS, Media Directeur van AVROTROS en Programmadirecteur bij RTL 7.
Bron: AD/BM