'Dat is toch niet normaal' spreekt mensen aan op gedrag
De nieuwe productiemaatschappij Stepping Stone Producties heeft het programma Dat is toch niet normaal aan Omroep MAX verkocht. De acht afleveringen gaan rond half mei van start. Gesprekken over diverse andere programma’s worden gevoerd met zowel publieke omroepen als commerciële zenders.
Dat is toch niet normaal wordt een vermakelijk programma met een serieuze ondertoon, waarbij hufterig gedrag in alle vormen onder de loep wordt genomen. Van wildplassen tot dubbel parkeren en van geluidsoverlast tot voordringen. Met een verborgen camera wordt het gedrag vastgelegd en mensen worden aangesproken op hun gedrag. Een psycholoog geeft uitleg over waarom mensen bepaald gedrag vertonen en hoe je het beste kunt omgaan met onfatsoenlijk gedrag. Mensen die zich voorbeeldig gedragen, worden op ludieke wijze beloond.
Jan Slagter, directeur Omroep MAX: “Dat is toch niet normaal sluit uitstekend aan bij het toenemende ongenoegen, met name bij ouderen, over de wijze waarop mensen tegenwoordig met elkaar omgaan. Zonder moralistisch te worden, houdt dit programma mensen een spiegel voor, in de hoop dat het een klein beetje helpt.”
Stepping Stone Producties werd afgelopen voorjaar opgericht door Jasper van der Schalie. Hij werkte van 1995 tot 2005 bij verschillende reclamebureaus waarna hij de overstap maakte naar de televisiewereld om hoofd televisie van Omroep MAX te worden. Van der Schalie: “Ik ben vereerd en enorm blij dat MAX ons het vertrouwen geeft om dit programma voor Nederland 1 te maken. Ik geloof in de kracht van dit format en we halen de beste mensen in huis om het ook in de uitwerking tot een groot succes te maken.”
Bron: Stepping Stone Producties/Broadcast Magazine