DutchView opent deuren voor Girlsday
Donderdag openen de Dutchview televisiestudio’s hun deuren ter ere van Girlsday. Tijdens deze dag krijgen vrouwelijke leerlingen de gelegenheid kennis te maken met de technische kant van televisie maken. DutchView en haar moedermaatschappij Consolidated Media Industries (CMI) hechten er grote waarde aan om meisjes kennis te laten maken met alles wat er technisch komt kijken bij het maken van televisie en hebben daarom een programma samengesteld waarin de dames uitgebreid een kijkje achter de schermen kunnen nemen en zo kunnen ruiken aan verschillende technische beroepen in de media.
Girlsday is een initiatief van VHTO (het landelijk expertisebureau meisjes/vrouwen en bètatechniek) om meisjes van 10-15 jaar te interesseren voor bètatechniek en ICT in de praktijk. Tijdens Girlsday openen tal van technische bedrijven en hoger onderwijsinstellingen hun deuren voor ruim 7.000 meisjes, zodat ze kunnen deelnemen aan interessante activiteiten en kennismaken met technische werkzaamheden in de dagelijkse beroepspraktijk.
Daan van Pelt, HR directeur CMI en DutchView: “Voor ons als technische bedrijfstak is het van groot belang dat we een goede verdeling hebben in mannelijke en vrouwelijke werknemers; wij zijn tenslotte altijd op zoek naar goede multi-taskers. Helaas is het nog steeds zo dat meer mannen dan vrouwen de technische kant kiezen en wij vinden deze Girlsday dan ook een bijzonder goed initiatief, waar we graag aan deelnemen.”
Zowel de ViolenSchool uit Hilversum als Het Houtens uit Houten, deelnemers bij DutchView, laten weten: “Voor scholen is het bijzonder waardevol dat we bij bedrijven langs mogen komen om de techniek in de praktijk te mogen ervaren. Veel leerlingen beseffen niet wat de breedte is van technische beroepen. Daar is de tv-wereld een duidelijk voorbeeld van. Door deze dag daar de aandacht op te vestigen zetten we onze dames zeker aan het denken over de toekomst.” Donderdag in EenVandaag een reportage over Girslday.
Bron: DutchView