Endemol Shine Group succesvol met formats
Endemol Shine Group is uitgeroepen tot het mediabedrijf met de meest verkochte formats in 2018 volgens K7’s jaarlijkse onafhankelijke onderzoeksrapport.
Volgens het rapport werd 24 procent van alle Top 100-formats, met programma’s zoals Deal or No Deal, Minute to Win It, MasterChef en The Money Drop, door Endemol Shine Group gedistribueerd
Het rapport meldt ook dat All Together Now, waarvan de kans groot is dat het naar Nederland komt, de winnaar was in de categorie New Format en de meeste verkopen in de kortste tijd heeft gerealiseerd.
The Wall, een format dat ook wordt gedistribueerd door Endemol Shine Group, is Format of the Year, met 24 verkopen internationaal in minder dan twee jaar, volgens het onderzoeksrapport.
Ook titels uit Nederland hebben bijgedragen aan het succes van de Endemol Shine Group. Zo is de dramaserie De 12 van Oldenheim verkocht aan Acorn (Verenigde Staten), Showjet (Rusland) en Wowwow (Japan). Big Bounce Battle is verkocht aan RTL Duitsland (twee series), TF1 in Frankrijk en aan FOX in de Verenigde Staten.
Bron: Endemol Shine Group/BM