Hybride editie Dutch Media Week verwelkomde 30.000 bezoekers
Met 30.000 online en offline bezoekers aan de meer dan 140 events en talkshows gaat Dutch Media Week 2021, met het thema Be Humane, de boeken in als eerste succesvolle hybride editie. Samen met ruim 80 partners werd de media-industrie tien dagen lang onder de loep genomen, werden innovaties besproken, netwerken aangehaald en awards uitgereikt.
Dutch Media Week trok tussen 30 september en 10 oktober zo’n 30.000 bezoekers naar fysieke locaties en haar online platform. Daarnaast werd via social media een groot publiek bereikt. Van deze 30.000 bezoekers kwamen 10.000 mensen fysiek bij een van de evenementen of talkshows langs en keken er 20.000 mensen online mee.
Breed medialandschap
Dutch Media Week focust zich op het brede medialandschap. Zo verwelkomde het media-event dit jaar voor het eerst de game-industrie met de uitreiking van de Dutch Game Awards en was Hilversum het audio-epicentrum van Nederland tijdens de Sound Summit. Het thema Be Humane kreeg een prominente rol in diverse talkshows en events zoals de MOJO conference en de Polarisatie Parade in Beeld en Geluid Den Haag.
Ook werd de zeventigste verjaardag van televisie groots gevierd met diverse evenementen, werden de belangrijkste trends op het gebied van social media besproken, kreeg men een kijkje achter de schermen van het Eurovisie Songfestival 2021 in de pop-up expositie Songfestival Xperience en interviewde Natasja Gibbs vertrekkend NPO Raad van Bestuur-voorzitter Shula Rijxman over de stand van zaken bij de publieke omroep.
De talkshows zijn terug te kijken via het YouTube kanaal van Dutch Media Week.
Podium voor talent
Ook dit jaar was er veel ruimte voor talent(ontwikkeling). Zo brachten Mediastages en Dutch Media Week 120 stagiairs uit de media samen voor een netwerkevent en pitchen studenten hun idee voor een nieuw mediaformat aan Peter van de Vorst, Paul Römer en Frans Klein tijdens de Creative Cup van BM.
Daarnaast namen studenten van Stage X-24 vijf dagen lang de volledige regie en productie van een van de talkshowstudio’s over en ontving cameraman Yvo Palmen de Media Diamant, dé onderscheiding en erkenning voor medewerkers achter de schermen van televisie, radio of internet, uit handen van regisseur Bob Rooyens.
Dutch Media Week is mogelijk gemaakt door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Gemeente Hilversum, Hilversum Marketing en Stadsfonds Hilversum.
Bron: Dutch Media Week/BM