MIPTV onder druk, Holland Beach Party succes
De trend die de laatste jaren was ingezet, zette zich in alle hevigheid door. MIPTV, ooit dé toonaangevende internationale tv-programmabeurs in Cannes, lijkt op sterven na dood. Maar de Holland Beach Party was weer alive and kicking…
Stille gangen in het Palais des Festivals, heel veel lege standruimte en niet één luxe jacht in de haven dat was verhuurd aan een deelnemende MIP-partij: zorgelijke tijden voor de organisatie, die alle pijlen zal moeten richten op de MIPCOM in oktober om de mondiale mediawereld nog naar de Franse zuidkust te lokken.
Ook het aantal aanwezige Nederlanders bereikte een laagterecord, maar degenen die er waren – nog altijd een paar honderd – bezochten met alle plezier de Holland Beach Party. Want in strandpaviljoen Long Beach aan de Croisette werd het als vanouds druk en gezellig. Onder zomerse omstandigheden waren alle ingrediënten, inclusief bitterballen en Hollandse kaas, aanwezig voor een geslaagd netwerkonderonsje.
In bijgaande video-impressie reacties van Will Koopman (Talpa Fictie), Jildou van der Bijl (LINDA./Net5), Lenneke van Ingen (A Million Faces), Sjef Pijnenburg (OD Media), Arie Landsmeer (NCP), Mark Putman (OUTtv) en Edwin Mast (I Care Producties).
Bron: BM