Nacht van Bart zaterdag op Media Park
Op zaterdag 6 juli vindt de eerste editie van de Nacht van Bart plaats vanaf het Media Park in Hilversum. De Nacht van Bart is een zeer bijzondere en rebelse sponsorrun: deelnemers lopen door tv-studio’s, over het Media Park en langs plekken die belangrijk waren voor Bart de Graaff, de oprichter van BNN die op 35-jarige leeftijd overleed door een nierziekte.
Meedoen is mogelijk met afstanden van 2,5 km, 5 km, 10,5 km of 21,1 km, waarbij deelnemers onderweg van alles meemaken. Door mee te doen dragen zij bij aan de genezing van nierziekten door middel van de sponsorinkomsten.
Bart de Graaff hield iedereen ’s nachts wakker. Nu kunnen hardlopers Nederland wakker schudden door de impact van nierziekten zichtbaar te maken. Onderweg komen zij de teringtubbies tegen en rennen ze door een blacklight street. Ook staan er dj’s langs de route en wordt het evenement afgesloten met een eindfeest met een bekende artiest.
Door mee te rennen met de Nacht van Bart dragen deelnemers bij aan wetenschappelijk onderzoek om nierziekten te genezen. Het inschrijfgeld betalen ze zelf, vervolgens gaan ze aan de slag met sponsorwerven en halen ze minimaal 150 euro sponsorgeld op.
Bridget Maasland, een goede vriendin van Bart, behoort tot degenen die zich hebben ingezet voor het promoten van de run.
Bron: Nacht van Bart/BM