Omroep MAX start campagne voor 400.000 leden
Omroep MAX stelt alles in het werk om in 2011 te groeien van 250.000 naar 400.000 leden. Vandaag start de campagne ‘MAX blijft MAX’. Deze campagne is de komende weken te zien op televisie en op de website www.maxblijftmax.nl. De ouderenomroep zegt in de loop van het jaar met meer acties te komen.
Jan Slagter, directeur: “2011 is een cruciaal jaar voor MAX. De Publieke Omroep moet tweehonderd miljoen euro bezuinigen. De politiek wil het aantal omroepen terugbrengen naar acht, er wordt zelfs gesproken over gedwongen fusies. MAX wil met iedere omroep samenwerken, maar niet fuseren. MAX maakt onderscheidende programma’s voor een oudere doelgroep waar voorheen geen ruimte voor was bij de publieke omroepen. Totdat wij toetraden tot het publieke bestel werden vijftigplussers genegeerd in Hilversum. Sterker nog: juist de programma’s en presentatoren die zij goed waardeerden verdwenen van radio en televisie. Reden voor 250.000 mensen om heel bewust lid te worden van MAX. Met een gedwongen fusie is niet gewaarborgd dat deze programma’s nu wel blijven bestaan.”
“Dat de Publieke Omroep moet en kan bezuinigen is duidelijk, ik roep al jaren dat het allemaal veel efficiënter kan. MAX is daar een duidelijk bewijs van, wij hebben geen vet op de botten en besteden vrijwel al ons geld aan onze programma’s. Om kosten te besparen staat MAX open voor intensieve samenwerking met andere omroepen, maar tegen fusies zal ik me blijven verzetten: MAX blijft MAX! Met 400.000 leden, dat is ons streven, kan niemand meer om MAX heen.”
Bron: Omroep MAX/Broadcast Magazine