Pointless scoort boven verwachting
De nieuwe dagelijkse spelshow Pointless van Lucille Werner en Owen Schumacher is 27 juli bekeken door 873.000 mensen. Het programma was daarmee goed voor 19 procent marktaandeel.
Het kijkcijfer gaat de verwachtingen van Werner in ieder geval te boven. Op 3FM sprak zij gisterochtend nog de hoop uit dat het programma in ieder geval 500.000 kijkers zou trekken. Pointless was het op één na best bekeken programma tussen zeven en half acht ’s avonds. Alleen RTL Boulevard wist meer kijkers te boeien. Pointless doet het daarmee prima op het tijdstip van De Wereld Draait Door. Het AVROTROS-programma vult het uur dat de talkshow achterlaat samen met het KRO-NCRV-programma Ik Neem Je Mee, dat 726.000 kijkers (15 procent) wist te boeien.
Kandidaten moeten in Pointless op zoek naar het meest obscure antwoord. De presentatie is in handen van Lucille Werner (47), die zelf met het idee kwam een Nederlandse versie van de Britse quiz te maken. “Lingo stond nog in de planning voor deze zomer”, vertelt Werner in het AD. “Ik wilde met iets nieuws komen, een nieuw idee. Toen werd ik getipt over Pointless. Ik heb er een tijdje naar gekeken en toen besloten het de nieuwe focus voor deze zomer te maken.”
In Engeland is de quiz al jaren een groot succes. Dagelijks kijken 3,6 miljoen mensen, onder wie veel Nederlanders, naar de show die in de vroege avond op BBC1 is te zien. Bij de BBC worden de vragen gesteld door komiek Alexander Armstrong. De antwoorden worden becommentarieerd door Richard Osman als ‘Pointless friend’. In de Nederlandse versie neemt Owen Schumacher deze rol op zich.
Bron: SKO/Broadcast Magazine