Pop-up presentatie Van Kooten en De Bie wegens succes verlengd
dinsdag 14 januari 2025

Pop-up presentatie Van Kooten en De Bie wegens succes verlengd

De pop-up presentatie over het 50-jarig bestaan van het Simplisties Verbond in het Mediamuseum wordt verlengd tot en met zondag 16 maart. Daarmee biedt Beeld & Geluid meer fans van het werk van het satirische duo Kees van Kooten en Wim de Bie de kans om de expo te bezoeken. “Een feest der herkenning”, aldus een van de bezoekers.

Bezoekers waarderen de gevarieerde pop-up presentatie met een 8,0 als gemiddeld rapportcijfer. Sinds de opening half oktober gaf meer dan 50% van de bezoekers aan dat ze speciaal naar Beeld & Geluid komen voor de tijdelijke expo. In de presentatie zijn onder meer vele fragmenten, objecten, kostuums, scripts maar ook video’s over de invloed van Van Kooten en De Bie op mediamakers van nu te zien.
Ten opzichte van 2023 is een stijging van 40% in het aantal verkochte tickets van het Mediamuseum in het laatste kwartaal waar te nemen. In combinatie met de positieve reacties van bezoekers was dit reden voor Beeld & Geluid om de pop-up presentatie met 2 maanden te verlengen.
De afgelopen tijd was naast de tijdelijke expo ook op televisie aandacht voor het Simplisties Verbond middels de VPRO-serie Van Kooten en De Bie: Toen werd nu op NPO 3. In het voorjaar volgt een nieuwe reeks van 5 afleveringen met een compilatie van de sketches van het komische duo.

Bron: Beeld & Geluid

Foto: Cijrille Kurvers

Bericht delen