Consumentenbond onderzoekt klantenservice Ziggo
Het samenvoegen van de netwerken van UPC en Ziggo is niet overal zonder problemen verlopen. Uit een enquête van de Consumentenbond onder 3000 Ziggo-klanten blijkt dat ruim een kwart van hen problemen ondervond met tv-kijken na het opnieuw instellen van de zenders.
Ruim 40 procent van de panelleden meldde dit bij de klantenservice van Ziggo, maar één op de vier problemen werd niet opgelost.
Het merendeel van de klachten (57 procent) gaat over blokken en strepen in beeld, een vijfde betreft wegvallend beeld. Een ondervraagde meldt: ‘Het beeld hapert vaak en staat soms helemaal stil. En anders zie ik wel blokjes in beeld’. Andere problemen gaan onder meer over slechte ontvangst, minder informatie in de elektronische programmagids en het verdwijnen van sommige zenders.
Ziggo-klanten met problemen kunnen contact opnemen met de klantenservice van Ziggo, maar krijgen daar soms te horen dat ze zelf een nieuwe kabel of splitter moeten kopen. De Consumentenbond adviseert om aan te blijven dringen en te vragen om nieuwe kabels of een monteur. Eén op de drie problemen werd wel goed en snel opgelost. ‘De medewerker was oplossingsgericht en bood compensatie aan’, aldus een tevreden Ziggo-klant.
Door de fusie van Ziggo met Liberty Global (het moederbedrijf van UPC) moesten alle Ziggo-klanten hun tv-zenders opnieuw instellen. UPC en Ziggo gaan medio april 2015 verder als Ziggo.
Bron: Consumentenbond/Broadcast Magazine