Recordstart voor B&B Vol Liefde: meer dan 2 miljoen kijkers
Het nieuwe seizoen van B&B Vol Liefde, vol romantiek, avontuur en bijzondere ervaringen, is afgelopen week met een recordaantal kijkers gestart. De eerste aflevering, die sinds vorige week maandag te zien is, heeft tijdens de eerste week de harten weten te veroveren van meer dan twee miljoen kijkers.
Deze eerste week stond weer bomvol spraakmakende ontmoetingen, waarbij acht B&B eigenaren de liefde hopen te vinden. Alles kwam voorbij in de verschillende B&B’s; van singles zonder rijbewijs, tot singles met hun eigen koffiezetapparaat. Maar what Els gaan we nog zien…? B&B Vol Liefde is nog acht weken elke maandag tot en met donderdag om 20.30 uur te zien bij RTL 4 en een week vooruit te streamen bij Videoland.
De eerste aflevering van B&B Vol Liefde is afgelopen maandag gestart met een recordaantal kijkers. 2.105.000 kijkers wisten deze eerste aflevering te vinden, wat zorgt voor een zenderaandeel van 51,5% in de doelgroep 25-54 jaar. Hoewel tweederde van de kijkers de eerste aflevering op maandag al heeft gezien, heeft nog eens eenderde de aflevering op een later moment (terug)gekeken. Nooit eerder had B&B Vol Liefde zo’n vliegende start. Zo startte seizoen 1 met 937.000 kijkers, seizoen 2 met 990.000 kijkers en seizoen 3 met 1.419.000 kijkers. Dit seizoen zien we een verdubbeling in kijkers in vergelijking met de eerste twee seizoenen.
Maar niet alleen lineair wist B&B Vol Liefde de kijker te bereiken. Ook bij Videoland, waar de afleveringen een week vooruit te kijken zijn, kwam de kijker massaal op dit liefdes spektakel af. Zo is de eerste aflevering bij Videoland de meest gestreamde aflevering van B&B Vol Liefde ooit in de eerste week. In vergelijking met seizoen 3 is het aantal streams met 64% gestegen.
Peter van der Vorst, Content Directeur RTL: “B&B Vol Liefde is nu al enkele jaren een vaste waarde in de zomer, maar van zo’n geweldige start hadden we natuurlijk alleen maar durven dromen. Deze score laat ook zien hoe belangrijk uitgesteld kijken inmiddels is geworden. En dan tellen we nog niet eens de vele honderdduizenden mensen mee die via Videoland vooruit hebben gekeken.”
“Ook degenen die kijken via smartphone en tablet zijn nog niet meegenomen in deze cijfers. Mensen vinden onze content waar en wanneer ze dat zelf willen waardoor het bereik van onze titels alleen maar groter wordt. En dat geldt dus al helemaal voor B&B Vol Liefde. Een enorm compliment voor onze Creative Unit die deze titel bedacht en ontwikkeld heeft, samen met de makers bij Blue Circle. En laten we vooral de deelnemers niet vergeten die hun hart (en B&B) ook dit seizoen weer opengesteld hebben.”
B&B Vol Liefde gaat als format ook de landsgrenzen over. Zo hebben België, Frankrijk en Polen het format inmiddels aangekocht en is er ook vanuit andere landen veel interesse voor het programma.
Bron: RTL Nederland/BM