Samsung wordt partner Beeld en Geluid
Het Instituut voor Beeld en Geluid en Samsung gaan samenwerken. Zo maakt Samsung de interactieve tentoonstelling Let’s YouTube mede mogelijk. De tentoonstelling is vanaf 7 oktober te zien. Met de samenwerking en de tentoonstelling wil Beeld en Geluid zijn positie als ontmoetingsplek en kenniscentrum van oude en nieuwe mediacultuur versterken.
Samsung draagt met innovaties bij aan de realisatie en de programmering van Let’s YouTube. Het is ’s werelds eerste tentoonstelling over het grootste online videoplatform ter wereld. Tijdens de tentoonstelling worden Samsung-producten als de SUHD TV en Gear VR gebruikt. De tentoonstelling belicht de snelle ontwikkeling van YouTube in het veranderende medialandschap en de opkomst van de Creator, de eigentijdse opvolger van de amateurfilmer.
Bezoekers kunnen zelf als Creator aan de slag door een video te maken die vervolgens vertoond wordt op een groot scherm. Elke maand wisselt het thema in Let’s YouTube en is een andere bekende YouTuber gastcurator. Gio, La Melanie en De Latooys starten met het thema Your Life. Vervolgens komen thema’s als gaming, beauty, muziek en journalistiek aan bod. Rond ieder thema worden masterclasses, workshops en meet and greets met bekende YouTubers georganiseerd.
Jan Müller, algemeen directeur Beeld en Geluid: “Wij zijn verheugd om samen met een technologiepartner de tentoonstelling Let’s YouTube naar een hoger niveau te tillen. Door de tentoonstelling via de innovatieve producten van Samsung te presenteren, hopen wij onze bezoekers te inspireren en ze een extra dimensie aan hun bezoek mee te geven.”
“Technologie en het gebruik ervan verandert continue. We bekijken steeds meer verschillende soorten content op de televisie. Een goed voorbeeld hiervan is YouTube.” zegt Martijn Lutgerink, Country Director TV & AV Samsung Benelux. “Samen met Beeld en Geluid laat Samsung de oneindige mogelijkheden van de toekomst op het gebied van technologie zien.”
Bron: Beeld & Geluid/Broadcast Magazine