Songfestival-uitzendingen worden voor het eerst onderbroken door reclame
De uitzendingen van de halve finales en de finale van het Eurovisie Songfestival op NPO 1 worden dit jaar voor het eerst onderbroken door een reclameblok.
Het gaat om één reclameblok per uitzending, meldt AVROTROS. “Het is een vast tijdsblok op een moment waarop een groot deel van de deelnemende landen ook overschakelt naar de reclame”, laat een woordvoerder weten.
De reclameblokken tijdens de halve finales op dinsdag en donderdag duren ieder zeven minuten. Voor het Ster-blok tijdens de finale op zaterdag is vier minuten uitgetrokken. De blokken zullen volgens AVROTROS te zien zijn als alle optredens zijn geweest en er gestemd kan worden. Na de reclame volgen de stemmingsuitslag en de puntentelling.
Het Eurovisie Songfestival is op 13, 15 en 17 mei in het Zwitserse Bazel. Namens Nederland doet Claude mee met het nummer C’est la Vie. Hij moet eerst in de eerste halve finale een finaleticket zien te bemachtigen.
Bron: Nu.nl/BM