Songfestivallied Joost Klein al 3,5 miljoen keer bekeken
Zanger Joost Klein heeft al 3,5 miljoen views gescoord met zijn songfestivallied Europapa. Hij is daarmee de best bekeken inzending op het officiële YouTube-kanaal van het Eurovisie Songfestival.
Klein presenteerde donderdag in een speciale uitzending bij Arjen Lubach het nummer waarmee hij zal optreden in Malmö. Zweden organiseert dit jaar het festival vanwege de overwinning van Loreen met Tattoo, vorig jaar in Liverpool. Klein omschreef de stijl van het lied als veel 90’s met een eigentijdse blik. In de tekst bezingt hij de voordelen van de open grenzen binnen Europa.
Klein betreedt het Eurovisie podium in de tweede halve finale op donderdag 9 mei. De komende weken legt hij de laatste hand aan de act. Hij zegt: “Het Eurovisie Songfestival-optreden wordt een full circle-experience van verdriet omzetten in euforie. Op ’t eerste oog lijkt het een hele blije act, maar eenmaal daar voorbij liggen bloed, zweet en tranen.”
Bron: BM