Surprise voor jubilerende Harry de Winter
In samenspraak met het Media Park onthulde omroepvakblad BM een surprise voor de jubilerende producent Harry de Winter: de oprichter/grondlegger van IDTV zit 40 jaar in het vak.
Tijdens de Broadcast Media Society in Beeld & Geluid, waar generatiegenoot, vriend en presentator Robert ten Brink de talkshow met De Winter in de hoofdrol leidde, toonde mediawethouder Wimar Jaeger een hagelnieuw straatnaambord.
Geheel in lijn met zijn eigenzinnige levenswandel in producentenland draagt dat pad, tussen Bar Boon en het parkeerterrein van het Media Park, nu zijn naam: het Harry de Winter Dwarspad.
Tv-producent Harry de Winter zit 40 jaar in het vak en wil dat vieren door talentvolle mediamakers met mooie plannen en creatieve ideeën een kans te geven ook echt iets met die voornemens te kunnen doen. Ter gelegenheid van zijn jubileum roept hij een stipendium in het leven: De PITCH-prijs, een jaarlijkse bijdrage ter waarde van 10.000 euro. Het geldbedrag is bedoeld om een plan, idee of project ook daadwerkelijk verkoopbaar te maken.
Tv-producenten, journalisten, radiomakers, internetcreatieven en documentairemakers kunnen meedingen naar deze beurs door een voorstel in te dienen voor de pitch van wat De Winter zelf een “hoopvolle mediaproductie in de breedste zin van het woord” noemt.
Het eerste PITCH-stipendium wordt in 2018 uitgereikt. Geïnteresseerden kunnen vanaf 1 januari 2018 op de website www.pitchstipendium.nl alle informatie vinden. Een professionele jury van ervaren vakmensen zal in het najaar van 2018 de eerste winnaar bekend maken.
Bron: BM