Taco Rijssemus versterkt team 3Rivers
donderdag 3 oktober 2024

Taco Rijssemus versterkt team 3Rivers

Taco Rijssemus heeft zich aangesloten bij 3Rivers en brengt uitgebreide ervaring in de media-industrie met zich mee, na leidinggevende posities te hebben bekleed in zowel de publieke als commerciële mediasector. Taco heeft een bewezen staat van dienst in het effectief maken van mediabedrijven en heeft diepgaande expertise op het gebied van productie, zenders/platformen en organisatiestrategie.

Taco begon zijn carrière aan de contentkant bij SBS en maakte in 2009 de overstap naar de publieke omroep, waar hij leiding gaf aan KRO. Na het begeleiden van de fusie met NCRV in 2014, werd hij in 2017 CEO van IDTV (onderdeel van All3media). Bij IDTV stelde hij een creatief team samen dat onder andere het succesvolle programma De Verraders ontwikkelde. Van 2021 tot 2024 gaf hij leiding aan de bedrijven van All3media in Nederland, België en Duitsland. In 2014 behaalde Taco tevens zijn doctoraat, wat zijn toewijding aan kennis en ontwikkeling onderstreept.

Oege Boonstra, partner bij 3Rivers, zegt: “We zijn enorm verheugd Taco te verwelkomen in ons team. Zijn diepgaande kennis van zowel de creatieve als operationele aspecten van de media-industrie, gecombineerd met zijn strategisch inzicht, zullen van grote waarde zijn voor onze klanten. Zijn ervaring in mediamanagement en talentontwikkeling sluit perfect aan bij onze missie om mediabedrijven effectiever te maken.”

Taco Rijssemus over zijn nieuwe rol: “Ik kijk ernaar uit om me bij 3Rivers aan te sluiten en samen te werken met zo’n ervaren team. Het medialandschap verandert voortdurend, en ik verheug me erop om mijn ervaring in te zetten om onze klanten te helpen deze veranderingen te navigeren en tastbare resultaten te behalen.”

3Rivers richt zich op strategische en organisatorische vraagstukken voor mediabedrijven vanuit een operationeel perspectief. De consultants van het bedrijf hebben allen jarenlange ervaring in de mediawereld en hebben wereldwijd projecten uitgevoerd met als doel mediabedrijven effectiever te maken.

Bron: 3Rivers/BM

Bericht delen