Talpa Network gaat investeren in ANP
Talpa Network nam onlangs het ANP over en laat weten flink te willen investeren in het persbureau. “We zijn nadrukkelijk uitgenodigd door Talpa met investeringsplannen te komen”, aldus CEO Martijn Bennis in het radioprogramma MediaMatters op New Business Radio. Het ANP denkt aan het ontwikkelen van nieuwe technologie om bijvoorbeeld data te verzamelen over het gebruik van z’n content.
Talpa Network is bereid het avontuur aan te gaan, maar vraagt wel om een businessplan, zegt Bennis. “Dat is het aantrekkelijke van een moederbedrijf waar middelen zijn. Het betekent niet dat die middelen over de balk kunnen worden gegooid, maar wel dat er wat meer avontuur kan worden aangegaan. Het management van Talpa Network en John de Mol maken sterk de indruk dat ze bereid zijn tot experimenten, tot pilots. Zolang er maar een verstandige gedachte achter zit. Dingen mogen best mislukken, dat hoort ook bij ondernemen.”
“Eén ding is zeker, Talpa Network en John de Mol als boegbeeld van dat bedrijf, zijn bereid tot ondernemerschap”, zegt Bennis. “Talpa heeft ambities. Het wil een groot, breed mediabedrijf zijn. Wat ze niet in huis hadden, was journalistiek. Het ANP wordt niet het journalistieke merk van Talpa Network, maar zal wel de leverancier zijn van nieuws voor de nieuwsplatformen die Talpa wil ontwikkelen.”
Luister hier naar het complete interview met de CEO van het ANP.
Bron: MediaMatters/BM