The Voice Of Holland interactief door mobiel internet
The Voice Of Holland laat de off- en online wereld op een interactieve wijze in elkaar overlopen. Als partner van The Voice Of Holland ondersteunt Vodafone het tv-programma van RTL 4 met mobiele internettoepassingen. Vanaf 17 september is het programma wekelijks te zien bij de familiezender.
The Voice Of Holland is een talentenjacht, waarbij interactie tussen de kijker en het programma een grote rol speelt. Vodafone maakt het voor de kijker mogelijk om via een tweede scherm, namelijk dat van de mobiele telefoon of laptop, op interactieve wijze extra informatie te krijgen over het programma en de kandidaten.
Daarnaast kunnen kandidaten en kijkers met elkaar communiceren via een mobiele app en houden de kandidaten via mobiel internet hun fans op de hoogte van hun belevenissen. Door sociale media zelf in te zetten kan de kandidaat bijdragen aan zijn of haar eigen succes. Ook buiten de uitzendingen kunnen fans de ontwikkelingen rondom The Voice Of Holland op internet volgen. Er zal een reporter actief zijn, die eigen reportages maakt en deze verspreidt via Facebook, Hyves en Twitter.
In aanloop naar het programma konden kandidaten online auditie doen via hun webcam, waarbij hun zangkwaliteit door software werd geanalyseerd en beoordeeld. Bezoekers hebben de audities online bekeken en een cijfer gegeven.
“Door het koppelen van tv aan online en mobiel is er een samenwerking ontstaan waardoor de interactie mogelijk wordt. Dit gaat nieuw elan geven aan het medium televisie,” zegt John de Mol, namens producent Talpa, de drijvende kracht achter het project.
Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 4: “The Voice Of Holland is de nieuwste stap op het gebied van formats met talent en groot amusement. Op alle fronten is vernieuwd, zowel in het programma als daaromheen. Samen met de sponsor worden alle moderne kanalen ingezet.”
Bron: RTL Nederland