Thirtyfour Media gelanceerd
vrijdag 25 oktober 2024

Thirtyfour Media gelanceerd

Thirtyfour Media is gelanceerd, een nieuwe indie-gemeenschap in Europa. Het doel van de organisatie is om als thuisbasis en ondersteuningsfunctie te fungeren voor onafhankelijke labels. De leiding ligt in handen van Joris Gijsbertse, voormalig medewerker van Banijay Entertainment, en wordt ondersteund door een adviesraad bestaande uit Tanja van der Goes (CEO van All Right Media, voormalig EndemolShine Group) en Boudewijn Beusmans (3Rivers, voorheen CEO EndemolShine Nederland).

Vier bedrijven maken bij de introductie deel uit van de organisatie: Constantin Entertainment in Duitsland (LOL, Shopping Queen, Kaulitz & Kaulitz), NewBe in Nederland (Heartbreak High, Singletown), Laud People in Denemarken (Things My Dad Failed to Teach Me, 100 Years For Sale) en Constantin Entertainment Polska in Polen (The Farm, Kitchen Nightmares, Home Makeover). Er zijn gesprekken gaande in extra regio’s, met als doel het aantal aangesloten bedrijven te beperken tot één per land.

Joris Gijsbertse, CEO van Thirtyfour Media, zegt over de lancering: “In een tijd waarin de contentmarkt wordt uitgedaagd door dalende advertentie-inkomsten, consolidatie en vertragingen in opdrachten, is het duidelijk dat onafhankelijke producenten betaalbare opties nodig hebben om hun internationale potentieel te realiseren. Nu grenzen steeds verder vervagen, zijn er nooit eerder zoveel creatieve kansen geweest, maar is er ook een grotere noodzaak om toegang te krijgen tot het bredere productiedistributie-ecosysteem om ideeën effectief te vermarkten. Met Thirtyfour Media behouden producenten niet alleen hun identiteit en vrijheid, maar hebben ze vooral de ruimte om zich te concentreren op wat ze het beste doen – lokaal creëren, verkopen en produceren. Wij zorgen voor de rest…”

Thirtyfour Media is ook een samenwerking aangegaan met Treasure, een AI-gedreven platform ontwikkeld in Denemarken, dat een intelligente infrastructuuroplossing biedt voor contentdistributie. Meer informatie: thirtyfour.tv.

Bron: Thirtyfour Media/BM
Foto: Joris Gijsbertse

Bericht delen