Wakker Dier mag doorgaan met antireclame
De Reclame Code Commissie heeft bepaald dat Wakker Dier mag doorgaan met de radiospot tegen de ‘kiloknallers’ van supermarktketen C1000. Dit werd woensdag bekendgemaakt. Wakker Dier wil met de radiospot aan de consument laten zien wat de gevolgen van goedkoop vlees voor het dier zijn. Volgens de Reclame Code Commissie was de kritiek van Wakker Dier op de vleesacties “voldoende onderbouwd”.
In de spot wordt als voorbeeld van de slechte behandeling van dieren “geen stro, geen daglicht, geen ruimte, geen fratsen” genoemd. Volgens de stichting leiden de extreem lage vleesprijzen tot een prijsdruk in de gehele keten, wat ten koste gaat van het dierenwelzijn.
C1000 maakte dinsdag bekend niet te stoppen met de ‘kiloknallers’, ondanks de kritiek van Wakker Dier. De supermarktketen heeft wel aangegeven als gevolg van de negatieve berichtgeving rondom de vleesverkoop van de C1000 “nadrukkelijker dan voorheen” zijn biologische producten te promoten.
Bron: BN De Stem