Week van de Toekomst: inspiratie voor mediamakers
maandag 13 mei 2024

Week van de Toekomst: inspiratie voor mediamakers

Hoe kunnen wij de toekomst naar het heden halen om te onderzoeken wat die betekent voor ons publiek en voor mediamakers? Die vraag staat centraal tijdens de Week van de Toekomst, van 3 tot en met 6 juni op en rondom het Media Park.

De NPO biedt tijdens deze week een divers programma met futurologen, innovators, makers en andere ervaringsdeskundigen. Ze belichten tal van nieuwe ontwikkelingen op het snijvlak van technologie, maatschappij en media.

Elke ochtend start met een inspirerende keynote. ’s Middags zijn er verdiepende workshops bij verschillende omroepen. Alleen de keynotes zijn ook te bezoeken door mediaprofessionals van buiten de publieke omroep.

Keynote-programma

Ma 3-6: Omroeptalk Welkom in de toekomst
De Week van de Toekomst start op maandagochtend met de derde Publieke Omroep Talk met als titel ‘Welkom in de toekomst’, gepresenteerd door Hila Noorzai. Kunstenaar Daan Roosegaarde zal aan de hand van voorbeelden laten zien waarom het belangrijk is de toekomst te onderzoeken. Futuroloog en hoogleraar Tessa Cramer geeft daar praktische handvatten voor. In het aansluitende panel met deskundigen en makers ligt de vraag voor wat journalisten en andere makers van futuristen kunnen leren.

Di 4-6: Terugkijken om vooruit te kijken
Op dinsdagochtend neemt technoloog-filosoof Koert van Mensvoort ons mee terug in de tijd. Hij vertelt ons wat we kunnen verwachten en leren van succesvolle mediaproducten, maar ook van flops uit het verleden. Wat gaat de toekomst ons brengen?

Wo 5-6: Werken in de toekomst
Hoe ziet werken bij de publieke omroep er de komende tien jaar uit? Futuroloog Arjen Banach vertelt welke skills we moeten ontwikkelen en wat dit betekent voor onze werkcultuur. Microsoft Nederland laat zien wat je nu al kan doen om je voor te bereiden op de toekomst.

Do 6-6: Technologie en klantreis van de toekomst
Peter Joosten legt de link tussen technologische ontwikkelingen en media. Leer hoe technologie jouw werkzaamheden in een stroomversnelling brengt. Aansluitend brengen we de klantreis van de toekomst in kaart. Wat is de impact van Web3 op data, marketing en bereik?

De toegang is gratis, maar aanmelden is wel noodzakelijk.

Keynotes Week van de Toekomst
3-6 juni, Studio 5 Media Park
Aanmelden: Klik hier

Meer informatie over de Week van de Toekomst is te vinden op de website van NPO Innovatie.

Bon: NPO/BM

Bericht delen