Wie is de Mol? blijft succesformule voor AVRO
Peter Lubbers Directeur Media bij de AVRO, is verheugd over de kijkcijers van Wie is de Mol?. “Het programma is een bewezen succesformule van de AVRO. De ruim 2 miljoen kijkers van gisteravond en talloze reacties op internet bevestigen dat. Sinds dit jaar is de molbeleving nog groter en krijgt de kijker via het tweede scherm extra informatie, daarmee is Wie is de Mol? een van de meest crossmediale projecten van de publieke omroep.”
Donderdag was Nederland getuige van het feit dat Anne-Marie tien weken lang de opdrachten heeft gesaboteerd en de kijker en de andere kandidaten om de tuin heeft geleid. Hadewych is de winnaar van de best bekeken finale ooit. Tien weken was Nederland in de ban van de mol. Niet alleen op televisie boeide het programma maar ook op social media, radio en internet. Daarnaast introduceerde de AVRO dit jaar het tweede scherm met daarop een verdenktool, statistieken en een overzicht van tweets met #widm en berichten van de Mol.
Dit jaar streek Wie is de Mol? neer in IJsland en Spanje. Twee uitersten qua landschap en temperatuur. Voor Art Rooijakkkers was dit het tweede molavontuur. In het elfde seizoen was hij de winnaar en dit jaar presenteerde hij het programma. “Ik verheug me nu al op het dertiende seizoen. En ja, ook dat seizoen presenteer ik.”
Bron: AVRO